برای اولین بار در کشور

سامانه پرداخت برخط عوارض مبتنی بر نقشه‌های جغرافیایی در یزد راه‌اندازی گردید



شهرداری یزد به عنوان اولین شهرداری کشور سامانه پرداخت عوارض نوسازی را به صورت برخط و با قابلیت نمایش نقشه‌های جغرافیایی راه‌اندازی کرد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد با مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرد این سامانه قابلیت جستجوی ملک بر اساس کدنوسازی و کد پستی را دارد و بلافاصله پس از جستجو، ملک مورد نظر بر روی تصویر ماهواره‌ای رویت می‌شود. مهدی فعالی قابلیت مشاهده فیش نوسازی ملک به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت جهت پرداخت الکترونیک را از دیگر توانایی‌های این سیستم عنوان کرد و افزود بلافاصله پس از پرداخت اینترنتی توسط شهروند این سامانه به صورت خودکار به‌روز خواهد شد.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=44675_fava.jpg


فعالی که به همراه شهرداری یزد سه سال پیاپی است که عنوان برتر کشور در زمینه شهرداری الکترونیک را به‌دست می‌آورد، مزیت سامانه پرداخت عوارض نوسازی شهرداری یزد را استفاده از بستر Google Map در طراحی آن عنوان کرد.

در ادامه بیکی مدیر فنی اجرای پروژه، وب‌سرویس قدرتمند این سامانه جهت ارتباط با بانک املاک توصیفی و مکانی شهرداری و ارائه خروجی مناسب kml جهت بارگذاری بر روی نقشه را از فناوری‌های امروز جهان عنوان کرد. وی افزود راهنمای کامل به همراه فیلم آموزشی مراحل یافتن ملک، رویت فیش نوسازی و پرداخت نیز بر روی صفحه اصلی سامانه قرار گرفته و علاوه بر آن همشهریان می‌توانند با مراجعه به قسمت سوالات و پیشنهادات به صورت برخط راهنمایی لازم را کسب نموده و پیشنهادات خود را بیان نمایند. همچنین تکنولوژی آژاکس (Ajax) استفاده شده در سامانه در هنگام ورود اطلاعات توسط شهروند راهنمایی‌های لازم را انجام خواهد داد.

گفتنی است این سامانه هم‌اکنون بر روی پورتال سازمان فاوا به آدرس www.favayazd.ir قرار دارد و همشهریان یزدی می‌توانند از آن استفاده نمایند. شایان ذکر است دور دوم توزیع فیش‌ عوارض نوسازی در شهر یزد اواسط بهمن‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا